Nowe BMW X1 xDrive25e
Nowe BMW X1 xDrive25e łączy wszechstronną zwinność z doskonałą charakterystyką zużycia paliwa i emisji spalin. Wydajny silnik elektryczny i najnowocześniejsza technologia ogniw akumulatorowych umożliwiają jazdę bez lokalnych emisji przy zasięgu do 57 kilometrów.
BMW Group konsekwentnie rozwija strategię elektryfikacji. Dzięki nowemu BMW X1 xDrive25e w segmencie Sports Activity Vehicle klasy premium można korzystać z inteligentnie kontrolowanej interakcji między silnikiem spalinowym i elektrycznym. Oznacza to oczywiście jazdę bez lokalnych emisji. Niezwykle wydajny napęd elektryczny i akumulator litowo-jonowy najnowszej generacji pozwalają uzyskać zasięg elektryczny do 57 kilometrów. Nowe BMW X1 xDrive25e charakteryzuje się średnim zużyciem paliwa od 2,0 l na 100 kilometrów i emisją CO2 od 43 g/km. Dlatego też wyznacza to nowy standard w swoim segmencie. Zużycie energii w cyklu mieszanym wynosi od 13,5 kWh/100 km. Hybrydowy napęd na cztery koła z szybkim i precyzyjnym rozdziałem mocy na koła przednie i tylne zapewnia niezrównaną radość z jazdy i ekscytującą zwinność.
Napęd hybrydowy typu plug-in
Napęd hybrydowy typu plug-in w nowym BMW X1 xDrive 25e obejmuje 3‑cylindrowy silnik benzynowy (1,5 l) wyposażony w technologię BMW TwinPower Turbo, a także silnik elektryczny dedykowany specjalnie do tego modelu. Silnik bazuje na opracowanej w BMW Group modułowej technologii napędu eDrive. Maksymalna moc silnika wynosi 92 kW (125 KM), a maksymalny moment obrotowy 220 Nm. Silnik przekazuje moc do 6‑stopniowej skrzyni biegów Steptronic, napędzając przednie koła. Silnik elektryczny generuje moc 70 kW (95 KM) i przekazuje moment obrotowy 165 Nm na tylne koła za pośrednictwem jednobiegowej przekładni.
Hybrydowy napęd na cztery koła daje nowemu BMW X1 xDrive25e niezrównaną zwinność na tle konkurencji. Zapewnia jednocześnie radość z jazdy, z której słyną przedstawiciele segmentu SAV. Wyjątkowa sprawność przekazywania mocy silnika elektrycznego umożliwia kierowcy błyskawiczne reagowanie na zmieniające się warunki jazdy. Ponadto dzięki umieszczeniu silnika elektrycznego nad osią tylną w nowym BMW X1 xDrive25e uzyskano harmonijnie wyważony rozkład obciążenia osi. Atut ten gwarantuje maksymalną stabilność jazdy, komfort i dynamikę reakcji.
Umieszczenie akumulatora zwiększa zwinność jazdy
Umieszczenie akumulatora wysokonapięciowego pod tylnymi siedzeniami nie tylko obniża środek ciężkości pojazdu, zwiększając zwinność jazdy. Dodatkowo zmniejsza on również pojemność transportową w porównaniu z konwencjonalnie napędzanymi wariantami SAV-a. Bagażnik w nowym BMW X1 xDrive25 ma standardową pojemność 450 litrów. Oparcie tylnej kanapy jest dzielone w proporcjach 40:20:40. Składane zagłówki umożliwiają w razie potrzeby zwiększenie pojemności bagażnika do 1470 litrów. Warto dodać, że opcjonalnym elementem wyposażenia w nowym BMW X1 xDrive25 jest hak holowniczy z elektrycznie składaną główką. Maksymalna dopuszczalna masa przyczepy wynosi 750 kilogramów.