Akumulatory IV generacji. BMW inwestuje w elektromobilność
Zakład BMW Group Spartanburg w amerykańskim stanie Karolina Południowa podwoił produkcję akumulatorów wysokonapięciowych. Mowa o akumulatorach czwartej generacji, przeznaczonych do hybrydowych modeli nowego BMW X5 i przyszłego BMW X3, również produkowanego w Spartanburgu.
„Zainwestowaliśmy około dziesięć milionów dolarów w nową linię montażu akumulatorów i rozszerzyliśmy powierzchnię zakładu do ponad 8 000 metrów kwadratowych. Oznacza to, że w razie potrzeby możemy podwoić liczbę wyprodukowanych baterii, aby zaspokoić popyt na rynku ” – wyjaśnia Michael Nikolaides, wiceprezes ds. Silników i elektryfikowanych układów napędowych BMW Group.
Nowa linia montażowa będzie w stanie produkować różnego rodzaju akumulatory czwartej generacji, aby służyć rosnącej gamie pojazdów elektrycznych. Akumulatory te oparte są na nowej koncepcji technologicznej, która jeszcze bardziej zwiększa ich wydajność.
„Od 2015 roku produkujemy akumulatory w zakładzie w Spartanburgu, dzięki czemu BMW Group jest pionierem elektromobilności w USA” – mówi Knudt Flor, prezes i dyrektor generalny BMW Manufacturing. W ciągu ostatnich czterech lat zespół wyprodukował łącznie ponad 45 000 akumulatorów.
W latach 2015 – 2018 zakład BMW Group Spartanburg zbudował pierwszy seryjny pojazd hybrydowy typu plug-in – BMW X5 xDrive40e. Produkcja nowego BMW X5 xDrive45e rozpocznie się już w sierpniu, a xDrive30e – w grudniu. „BMW X5 i BMW X3 należą obecnie do najlepiej sprzedających się modeli BMW w USA. Oczekujemy, że ich hybrydowe wersje plug-in będą równie popularne wśród klientów ” dodaje Flor.
POZIOMY ZUŻYCIA PALIWA I ENERGII ORAZ EMISJI CO2.
BMW X3 xDrive30e: zużycie paliwa w cyklu mieszanym: od 2,4 l/100 km*; zużycie energii w cyklu mieszanym od 22,7 kWh/100 km*; emisja CO2 w cyklu mieszanym: od 56 g/km*. Spodziewana dostępność na rynku w grudniu 2019 r; dane tymczasowe.
BMW X5 xDrive40e: zużycie paliwa w cyklu mieszanym: od 3,3 l/100km*; zużycie energii w cyklu mieszanym od 15,3 kWh/100km*; emisja CO2 w cyklu mieszanym: od 77 g/km*.
BMW X5 xDrive45e: zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 2,0-1,7 l/100km*; zużycie energii w cyklu mieszanym: 23,5-20,3 kWh/100km*; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 47-39 g/km*
- Battery assembly on 7/16/19 - File: 071519GR56
- X5 battery installation on 7/19/19 at Plant Spartanburg - File: 071819GR56
- X5 battery installation on 7/19/19 at Plant Spartanburg - File: 071819GR56
- Battery assembly on 7/16/19 - File: 071519GR56
- Battery assembly on 7/16/19 - File: 071519GR56