BMW 330e. Sportowa hybryda z systemem XtraBoost
Napęd hybrydowy plug-in składa się z czterocylindrowego silnika benzynowego BMW TwinPower Turbo o pojemności 2,0 l i mocy 184 KM oraz silnika elektrycznego o mocy 113 KM. Maksymalna moc całego systemu równa się 252 KM. Moment obrotowy obu jednostek wynosi łącznie 420 Nm, czyli więcej niż typowy diesel 2.0.
Nowe BMW 330e przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 s, a maksymalna prędkość to 230 km/h. Tryb hybrydowy pozwala na rozpędzenie się do 110 km/h z wykorzystaniem wyłącznie napędu elektrycznego. Tryb elektryczny zwiększa maksymalną prędkość bezemisyjną do 140 km/h. Co ciekawe podczas jazdy w trybie elektrycznym zewnętrzne głośniki emitują charakterystyczny dźwięk stworzony specjalnie do zelektryfikowanych modeli BMW.
Wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy ma pojemność energetyczną 12 kWh, co według deklaracji producenta ma pozwolić na przejechanie 59–66 km w trybie elektrycznym.
BMW 330e zostanie wyposażony w system XtraBoost, który jest totalną nowością w BMW. Aktywuje się go poprzez włączenie trybu sportowego. System daje dodatkowe 40 KM mocy w ciągu zaledwie 10 sekund.
Standardowe wyposażenie obejmuje ogrzewanie i klimatyzację postojową. Przy niskich temperaturach wnętrze można komfortowo podgrzać jeszcze przed rozpoczęciem jazdy nawet przy niskim poziomie naładowania akumulatora. Tak samo klimatyzacja postojowa pozwala na schłodzenie wnętrza przy wysokich temperaturach zewnętrznych.
MW przedstawi wkrótce także model 330e Touring. Wersja kombi zostanie zaprezentowana latem 2020 r.