BMW i Hydrogen NEXT podczas targów IAA Cars 2019
Jako jeden z pionierów w dziedzinie mobilności elektrycznej BMW Group kompleksowo przygotowuje się na wyzwania, jakie przyniesie przyszłość. Najlepszym dowodem jest napędzane wodorowymi ogniwami paliwowymi BMW i Hydrogen NEXT, które można obejrzeć podczas targów IAA Cars 2019. BMW Group przewiduje, że w przyszłości dostępne będą różne alternatywne typy układów napędowych. Nie ma bowiem pojedynczego rozwiązania, które obejmowałoby pełne spektrum potrzeb klientów w zakresie mobilności na całym świecie. Pojazdy napędzane wodorem stanowią ważną alternatywę i uzupełnienie oferty elektrycznych układów napędowych. Różnorodność technologii napędu zelektryfikowanego – obejmujących między innymi napęd hybrydowy typu plug-in – podkreśla zaangażowanie BMW Group w dążenie do mobilności o zerowej emisji w ramach dobrze przemyślanej strategii.
W 2022 roku BMW Group planuje zaprezentować kolejną generację elektrycznych układów napędowych wykorzystujących technologię wodorowych ogniw paliwowych w niewielkich seriach pojazdów opartych na obecnym modelu BMW X5. BMW i Hydrogen NEXT daje wgląd w potencjał, jaki ma w sobie ten model. BMW Group zaproponuje swoim klientom pojazdy napędzane ogniwami paliwowymi najwcześniej w 2025 roku, choć zależy to w dużej mierze od czynników rynkowych i ogólnych uwarunkowań.
BMW i Hydrogen NEXT pokazuje, że nową technologię można pomyślnie wdrożyć w dynamicznym modelu takim jak BMW X5. Dzięki niewielkim modyfikacjom stylistycznym już na pierwszy rzut oka można je zidentyfikować jako model z rodziny zelektryfikowanych BMW. BMW i jest podstawą innowacyjności i inkubatorem dla wszystkich nowych technologii opracowywanych w BMW Group.
Pojazdy zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi (FCEV) pozwalają uzyskać nieograniczoną mobilność bez emisji CO2 oraz analogiczne właściwości jezdne jak pojazdy konwencjonalne – czas tankowania poniżej czterech minut, duży zasięg, bezkompromisowy komfort, możliwość holowania i niewielka zależność od warunków klimatycznych oznaczająca długi zasięg zarówno latem, jak i zimą. Aby użytkownicy mogli korzystać z tych zalet, niezbędna jest odpowiednia infrastruktura do ładowania samochodów wodorowych. W większości krajów infrastruktura tego typu jest wciąż na wczesnym etapie rozwoju.
W styczniu 2017 roku BMW Group i Toyota nawiązały współpracę z jedenastoma wiodącymi firmami energetycznymi, transportowymi i produkcyjnymi w celu powołania globalnej inicjatywy o nazwie Hydrogen Council (Rada ds. Wykorzystania Wodoru). Celem jest wypracowanie wspólnej wizji, a w dłuższej perspektywie przeprowadzenie „rewolucji energetycznej” napędzanej wodorem. W czerwcu 2019 roku do Rady ds. Wykorzystania Wodoru należało już 60 firm.
Źródło: press.bmwgroup