Nowe logo BMW
BMW przedstawia nową stylistykę marki. Nowe logo BMW to zmiana ponad 20 latach.
Wzór marki BMW prezentuje się w nowej stylistyce. Zmodyfikowano logo komunikacyjne BMW, BMW i i BMW M, czcionkę oraz zasady projektowania. W ten sposób marka dostosowuje się do zmieniających się oczekiwań i przyzwyczajeń wizualnych, a także do epoki cyfrowej.
Nowa tożsamość BMW
Nowa stylistyka marki BMW jest oczywiście wizualnym wyrazem nowo opracowanej tożsamości organizacji, która stawia klienta w centrum wszystkich swych działań. Nowe logo jest minimalistyczne, dwuwymiarowe i wyraża otwartość i przejrzystość. Dodatkowa przezroczysta wersja zachęca klientów bardziej niż kiedykolwiek do wejścia w świat BMW.
Nową stylistykę ukierunkowano oczywiście na wyzwania i możliwości związane z digitalizacją. Ponadto zaprojektowano nową czcionkę BMW, która wyraża otwartość i siłę charakteru, zapewniając nowoczesną i przyszłościową prezentację zarówno online, jak i offline. Proces, który dzieje się teraz w BMW daje istotnie więcej możliwości kształtowania nowoczesnego wizerunku marki.
Otwartość i przejrzystość
„BMW staje się marką związaną z relacjami. Nowe logo komunikacyjne wyraża otwartość i przejrzystość,” mówi Jens Thiemer, starszy wiceprezes ds. klientów i marki BMW. „Dodatkowa przezroczysta wersja ma zachęcić klientów bardziej niż kiedykolwiek, aby stali się częścią świata BMW. Ponadto naszą nową stylistykę marki ukierunkowaliśmy na wyzwania i możliwości digitalizacji marek. Dzięki powściągliwości wizualnej i elastyczności graficznej przygotowujemy się do szerokiej gamy punktów kontaktu w komunikacji, w których BMW będzie w przyszłości zaznaczać swoją obecność online i offline. Dodatkowe logo komunikacyjne symbolizuje rolę i znaczenie marki dla mobilności i radości z jazdy w przyszłości”.
Światowa premiera nowej stylistyki marki BMW nastąpiła 3 marca 2020 roku. Zostanie wdrożona we wszystkich środkach komunikacji (online i offline), jak również na międzynarodowych targach i imprezach. Nowe logo jest nowym wizerunkiem medialnym BMW i będzie używane równolegle do istniejącego logo. Co istotne, nie będzie stosowane na pojazdach ani do oznakowania zewnętrznego i wewnętrznego punktów dealerskich. Tam oczywiście nadal używane będzie istniejące logo.
Śmigło czy nie śmigło: historia logo BMW
Całą historię o logo BMW, jego pochodzeniu i znaczeniu można przeczytać na stronie www.bmw.com.